vrijdagavond - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Joke Tjeerds - WaarBenJij.nu vrijdagavond - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Joke Tjeerds - WaarBenJij.nu

vrijdagavond

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 Februari 2015 | Portugal, Moncarapacho

Bijna een week voorbij...

Na een paar dagen bewolking werden we woensdag wakker en zagen een strakblauwe lucht, whaauw!
De temperatuur is nog vrij laag maar uit de wind is het goed te doen, ook op terrasjes onderweg (koffie euro 0.80).

We zijn gelijk wat stadjes gaan bezoeken, Castro Marim en langs de grensrivier naar Alcoutim.
Daar zou het schip van Aad en Marjan misschien liggen, zij hebben het aan Engelsen verkocht, we hebben het niet gezien, het ritje er naartoe was echt de moeite waard.

De volgende dag was Tavira aan de beurt, en 's middags maakten we een lange wandeling langs heeeeeeel veel sinaasapel, mandarijn en citroen plantages, sommige boomgaarden zijn verwilderd maar er hangen wel overal vruchten aan, de verleiding wordt me haast te groot maar we houden ons in!

We werden uitgenodigd door de eigenaars van het huisje om op vrijdag te komen “lunchen”, samen met de andere huurders en wat Engels/Nederlandse kennissen. We waren met 11 personen en het werd weer een echt diner, wat een gastvrije mensen!

Een paar dagen ervoor zag ik een paar gevilde dieren hangen en vond dat nogal “onprettig”. Toen we hoorden dat we bokjesvlees kregen vroeg ik me wel af of dat zo'n succes zou worden.
Het gezeldschap was nogal gemeleerd, naast mij zat een oudere man die me bij het afscheid een handkus gaf, dat maak ik toch ook niet dagelijks mee!
Na een uitgebreide borrel, lekker in de tuin, gingen we aan tafel en alles smaakte heerlijk, het vlees was pittig draadjesvlees geworden, erbij kregen we lekkere soep, puree, salade, stoofperen, een soort pizza en een heerlijk dessert (dat ga ik proberen na te maken!), koffie met een drankje toe!
Rond 16.30 uur nam iedereen afscheid, het was heel gezellig (wel vermoeiend al dat geklets met mijn nog steeds verkouden schorrige stem)

Vandaag (zaterdag) gingen we al vroeg naar een grote markt in Olhao. We hebben ons verbaasd over het Portugese prijspeil.
12 paar sokken voor euro 5, of 2 paar schoenen of sloffen, ook voor 5!
Het fruit is ook spotgoedkoop, ik had een zak perssinaasappels en moest 14 ct betalen..Volgende week dus maar een paar kilo kopen.Onze fruitschaal is aardig oranje gekleurd, lekker hoor!

De vlees- en vishal toonde allerlei vreemde soorten, ik weet niet hoe ik die vissen moet bereiden, dus kopen doen we maar niet. Volgende week wil ik misschien wel zalm of tonijn kopen, dat klaar maken lukt me wel.

Na de lunch zijn we nog even naar het havenplaatsje Fuzeta gereden waar we ook weer veel campers zagen staan.
Volgende week gaan we met een treintje van Fuzeta richting Spaanse kust, en met een bootje naar de eilanden voor de kust.

Het is hier 's nachts best fris, we hebben al heel wat hout verstookt, de kachel wordt gelijk na het opstaan aangemaakt.

Tot zover!



  • 08 Februari 2015 - 13:09

    Disajahi:

    Dag Joke en Anton,
    Klinkt weer heeeerlijk en fijn allemaal. Ook die blauwe lucht met zon natuurlijk. Ik zou me denk ik niet zo braaf in kunnen houden en stiekem toch een sinaasappeltje hebben geplukt (al was het maar voor het avontuur ;-)).
    Hier heeft het afgelopen dagen heerlijk gevroren maar ijs om te schaatsen ho maar. Jammer, hoop ik iedere winter toch wel weer op. Dan maar weer eens naar de Vechtse banen.
    Verder alles goed hier, we bikkelen lekker verder. Vanmiddag gaan we de natuur in. Een weekend zou wat mij betreft best 3 dagen mogen hebben. Een voor de sporten, een voor de klus- en regeldingen en een voor de ontspanning. Wie weet komt 'men' daar nog wel eens achter dat dat veel beter voor de mensheid is ;-). Afgelopen woensdag wel even een bonusje gehad. School van kids hadden studiedag dus de kans gegrepen een dagje met ons viertjes weg te gaan. Amsterdam-Nemo-wandelen-Mexicaans restaurantje-Fijn.
    Geniet lekker verder en tot het volgende verslag maar weer.
    Groetjes van ons, Disajahi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Moncarapacho

Winterbreak

maand in de Algarve

Recente Reisverslagen:

13 Februari 2015

Zon!!

07 Februari 2015

vrijdagavond

03 Februari 2015

Morgen schijnt de zon volgens meteo Faro...

12 Januari 2015

test
Joke

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 3091

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Augustus 2015 - 16 Oktober 2015

Heerlijk weer op reis!

01 Februari 2015 - 02 Maart 2015

Winterbreak

Landen bezocht: